Jedno nenápadné tlačítko vás zbaví nevyžádaných newsletterů. V tomto příspěvku od nás získáte konkrétní tip, díky kterému budete mít v e-mailové schránce větší pořádek. Ukážeme vám, jak oddělit zrno od plev, abyste dostávali jen newslettery, o které máte zájem.
Co je to newsletter
Newsletter je digitální oběžník nebo marketingový zpravodaj, který slouží k informování zákazníků nebo fanoušků o novinkách, událostech, produktech či službách. Připutuje k nám nejčastěji e-mailem, který je odeslán na databázi kontaktů, tedy lidí, kteří se k odběru newsletteru dobrovolně přihlásili.
Dobrovolného přihlášení si někdy nejsme ani vědomi. Fakticky stačí, že při zřizování uživatelského účtu nebo při nakupování na e-shopu přehlédneme, nebo zapomeneme odkliknout, že o newsletter nemáme zájem. Často to bývá tak, že musíme aktivně projevit nezájem, jinak se přihlásíme k odběru newsletteru. Je to matoucí a vyplatí se dávat si na tuto praktiku pozor.
Přidejte se k nám!
Rádi objevujete digitální svět a chcete získat více tipů? Staňte se součástí skupiny Digitální doteky na Facebooku, aby vám nic nového neuteklo. Pojďme být v kontaktu!
Chci do komunityJak odhlásit newsletter
Na našich kurzech digitálního vzdělávání si opakovaně všímáme, že málokdo ví, jak se newsletteru zbavit. Namátkou mají správně a korektně připravený newsletter společnosti ESET nebo Donio. Na konci, v dolní částí newsletteru, je odkaz nebo tlačítko „odhlásit se“, „zrušit odběr“, případně anglicky „unsubscribe“.
Podobné odkazy pro odhlášení odběru má většina newsletterů. Když na odkaz klikneme, odhlášení z newsletteru buď proběhne ihned nebo se objeví obrazovka s další žádostí o potvrzení. Někdy jsme také slušně požádáni, abychom v nabídce vybrali důvod odhlášení. Třeba, že newsletter chodí příliš často a je obtěžující. Díky těmto informacím mohou odesílatelé své rozesílky upravit. Oba zmíněné případy ukazujeme zde:
Nekalé praktiky při odhlašování
Prodejci a jiní odesílatelé newsletterů se snaží nás udržet v kontaktu. Proto nám někteří z nich při pokusu o odhlášení se z databáze příjemců nahází pár klacků pod nohy. Mějte na mysli především tyto dvě praktiky.
- Někdy po nás požadují, abychom se přihlásili k uživatelskému účtu, kde můžeme odběr zrušit. Snaží se využít toho, že jsme své přihlašovací údaje dávno zapomněli. To mnoho lidí od dalšího pokračování odradí. Předejít tomu můžete, pokud budete vědět, jak si lépe pamatovat hesla.
- Určitě si dejte pozor i na další záludnou praktiku (viz ukázka 5). Nenechte se ošálit pestrou nabídkou možností. Pokud byste měli zájem dostávat jen některé zprávy, je to fajn. Ale pokud chcete zrušit všechno, musíte buď postupně označit všechny položky, nebo zakliknout volbu „zablokovat všechna oznámení“. Ta obvykle bývá úplně poslední.
Zbavte se newsletterů!
Newslettery nám mohou přinášet užitečné informace, ale čeho je moc, toho je příliš. Pokud máte pocit, že je vaše e-mailová schránka přehlcená zbytečnými nabídkami všeho druhu, aktivně se z nich odhlašujte. Způsob, jsme si ukázali a na záludností vás připravili. Nejen, že budete mít větší pořádek v e-mailu, ale také zlepšíte svoji digitální produktivitu.